søndag 13. april 2008

Byron Bay og Brisbane


Me e naa paa Fiji, men det faar me skriva om seinare, klaakka gaar (sjol om alt tross alt gaar i Fiji-time her)

Dei siste dagane i Australia blei brogt i Byron Bay - konge plass! Moje liv=) Eg og Eivor provde oss aag i bolgene. Di holdt paa aa ta knekken paa oss!! strommane va heilt sinnsyge og bolgene enorme! det va som ein kamp i bokseringen! men alt bler bler glemt naar ein komme seg opp aa staar paa brettet=) blodige med forstua fing og ymse merker som sgo visa seg aa ble fine blaamerker, kravla me i land itte 3 timar.

busstur videre te Brisbane! Fine by, men det va fullt i herberget.. saa daa blei me udeliggerar daa! funka jo det aag, la oss udfore naagen butikkar og ein skule (i ein park). dokk kan var glae dokk e laangt vekke saa sleppe dokke skjemst;) Linn va aa besokte ein hu kjende i Brisbane, saa hu budde hakket bedre kan du sei!

Dagen ittepaa tog eg og Margrethe turen for aa sjaa ein flotte utstilling av Andy Warhol=) ein mann eg virkeligt har sansen for (aa for dokk saa ikje vett kim ann e, skam dokke!)

saa sgo me naa te Fiji daa,men flyet va overbooka og naar di lokka med penger, mat, taxi og hotell va kje me vanskelige aa overtala nei=) FANTASTISK! reiste dagen ittepaa=)

Hei daa saa lenge! Klem fraa Ling, Ey-Baby, Sivert uten bart, den brune klatten og Sandy=)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Godt dokke kom dokke opp av bølgene og overlevde uteliggjar-livet. Fiji ser smått ut i atlasen min, men der er nok plass for dokke der og. blir spennande å følgje med. Kos dokke!
Beste helsing tante Bjørg.

Anonym sa...

Hm, okei...

1. Go Linn - utnytt de du kjenne! Me like :)
2. Kem har bart?
3. Godt gjort i bølgene!!! Stolt av dokker - selv om eg ikkje kjenne dokker, jajaj...
4. Kem faen vet sje kem Andy Warhol e?

Klems fra NYC

Anonym sa...

Hei, jeg er ei jente fra Oppdal som tilfeldigvis fant bloggen deres. Planlegger selv en reise som denne sammen med en veninne og vi håper vi kan reise i januar 2009.
Derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper dee kan svare på, det ville være til STOR hjelp!!!

- Hvor mye lommepnger hadde dere med dere da dere reiste? Per person?

- Hva er ca dagsbudsjett der forskjellige stedene. Vet jo at for eksempel aktiviteter kan variere, men jeg mener for mat og overnatting?

Hilsen Malene K

Unknown sa...

Heisann,

siden jeg selv er student i USA og har sendt drøssevis av e-poster med oe og aa og oey og ae, kom jeg på at det kanskje var greit å dele et supertips jeg fikk fra en venninne - nemlig at å endre tastaturinnstillinger er ganske lett! Så her er en oppskrift om dere skulle føle for en liten datautfordring:

1) høyreklikk nede på verktøylinjen
2) klikk "Toolbars"
3) på listen som kommer opp, sjekk om "Language bar" har en hake/et merke .Hvis nei, klikk på "language bar". Hvis ja, gå til punkt 4
4) på verktøylinjen skal det være et lite ikon som ser ut som to små firkanter oppå hverandre. Klikk på pilen under ikonet (Hvis det er vanskelig å se hvilket ikon som er språkinnstillinger, klikk av og på som nevnt i punkt 3).
5) klikk "settings" i det nye vinduet som åpner seg klikk "add"
6) velg ønsket språk i rullegardinmenyen under "Input language", og så "ok" og "ok" en gnag til.
7) På verktøylinjen skal det nå være et lite ikon med EN. Klikk det og velg ønsket språk
8) æ, ø og å er like til høyre for p og l.
9) det går også an å velge hurtigtaster for å skifte mellom språk (slik at man slipper å museklikke på ikonet). Gå da til "settings" > "key settings" og velg ønsket kommando.

Lykke til!
Og, hehe, en liten advarsel: smilefjes blir Ø= i stedet for :) med norsk innstilling. Ganske festlig (eller ikke) om man chatter med noen og mottakeren lurer på hva søren du mener!

Hilsen Guro i junaiten

Anonym sa...

Heia jenter
Kjekt å hørra dokke va vel framme på Fiji, og ja, -tenke nok dokke takka ja-takk te ei gratis natt på hotel, -det hadde eg og gjort.

Andy Warhol va jo maen så lagte et mega-stort blomsterbilde på Stavanger Torg av dronningå i fjor sommar hvis eg ikkje huske feil.. Du og dronningå, Marita.. Same smag he-he..

Kos dokke videre, -eg e med kver dag ;o)

Anonym sa...

Viss Andy Warhol lagde et bilde i fjor sommar, så ska han vær god.. Fyren har kje vært å se blandt di levende sio 1987..

Et av di mest kjente bildene hans:
(hvis eg får t å legga det ut då)
[img]http://www.askart.com/AskART/images/glossary/Pop_Art_Andy_Warhol_Campbell_Tomato_Soup%20can.jpg[/img]

Anonym sa...

Hei !!!!!

Warhol laga et portrett av dronning Sonja i 1982, det var det som var motivet t blomsterbilde på torget...
Marita har iallfall klart å få oss alle t å huske det namnet framøve, ingen så skjemst lenger....

Klem fra mamma på Fogn

Anonym sa...

Hei igjen..
Herre jemeni, nå trodd'eg det hadde tørna for gamla tantå.., men ok, -hadde jaffal litt rett i at det ihvertfall va hans portrett de laga blomster-bilde av på heila torjå i Stavanger..

Well, ei stund siå jentene har vært på bloggen, tippe de ligge onna ei palma, med paraply-drink og med blå-grønn sjø så langt øya kan se...
Ett eller aent eksotisk e der nok ihvertfall på gang vil eg tro ;o)

Glede meg å hørra koss Fiji e..

Marita Sandanger sa...

Til Marlene K=)

sjolsagt sga me prova aa hjelpa itte beste evne=)lommepenger va ganske variert, me jobba i 8 maanar med ganske saa forskjelligt antall timar og lonn. men paa forhaand tenkte me ca 10 000 pr pers i maaneden. i asia brogte me vell ca 5000-7000 (aa det va inkludert ganske saa moje shooping for enkelte), i saann saa australia og new zealand gaar det meir (men det e saa absolutt verdt kvar krona! kan eg anbfala dokke ein ting saa reis te NZ og Fiji!). men 10 000 e et godt gjennomsnitt!

kor moje saa gaar kvar dag e VELDIGT variert! me har sove for 6-ove 200kr (utenom uteliggarlivet vaart daa, hehe!). billge mad finne du ove alt. i asia e det jo billigt aa spisa ude mens i andre land kan ein kjore brod-stilen. det funke jo fett det aag=) husk aa ta transport aag me i beregningaa.

Gled deg seie bare eg=) livet paa tur e virkeligt diggbart! aa lure du paa meir e det bare aa senda mail: maritasandanger@hotmail.com =)vett av erfaring at det e mange sporsmaal saa bare lengte itte svar=)

Anonym sa...

hvis dokker ikkjje feire linn skikkelig komme eg og tar dokker. Sjampis, kake og sang - minst. Presanger, leker og kjole aller helst!!!!

Happy B-day Linn - glad i deg og stolt av deg som fare rundt i verden :)