tirsdag 11. mars 2008

Rotorua=)






Hei hei!! Lenge si sist=D
Sundag reiste me i fraa Auckland I vaar fantastiske Nissan fra Jucy bilutleige. ”Be Jucy, Live Jucy, Rent Jucy! =) Tok et mat-paafyll-stopp paa Subwayen i Hamilton foer me ankom Rotorua ganske seint paa kveld.
Maatte kjoera ein del rundt for aa finna oevenattingssted (eg aa Eivor blei klar for ei natt under aapen himmel paa ein gras-plett), men me var heldige aa fant til slutt ein veldig fin leilighet som viste seg aa ikkje ver dyrare enn det litegodt luktande hostellet me laag paa nattaa foer i kvarsi hard koeyseng, digg! Her har me fleire senger enn me trenge, 2 soverom med heilt fantastisk goe senger!, kjoekken, stua, bad og t og med; basseng med mineraler! som forresten heller ikkje lokte saa voldsomt godt;) eg seie bare et ord; hevd.
Me lage mat fra botn av og d e godt:) Har de siste maanedane vore bortskjemte med saa masse resturantbesoek (fordi d har vore saa billig) at me meste e gaatt lei..! off, hoeres ikkje heilt bra ut., men men.. I gaar, altsaa dagen itte me kom fram blei ein rolig dag med planlegging og parkbesoek, i parken lekte me som naagen ungar og lo godt=p saag og paa boblande gjoerme, fasienerande!
Om kvelden maatte me proeva ut dette varma mineralbassenget som ska ver saa sundt, hett var det! =)

I dag har me vore aa proevd ut ein del forskjellige ekstrem-sport aktiviteter; very much fun! kan nevna; agro-yet baat, strikkhopping i soveposar!!, sky-swing, bob-bane greier lignande ting og sorb!(stor ball full av vann som me satt inni mens me rulla ner ein bratt bakke) , heilt konge!! Mens me ennaa va vaate itte ballen gjekk me paa saueshow! me fekk se ein del forskjellige sauetypar og hundar som sprang oppaa de, verdt aa faa med seg!;o)
I dag har me og vore aa handla telt, liggeunderlag og pressenning for ein billig penge! Saa naa ska me fra i maaraa av, itte planen, bu i telt i ei veka, jehuu!:) Alle har skreve under paa dette paa min legg, saa naa e d for seint aa trekka seg;D Oensk oss lykke t me det! =)
ellers har me spist heimalaga taco i kveld, veldig godt!
Go natt alle sammen! sjoel om daakk kanskje nettopp har staatt opp..? :)
har forresten naa toke ein liten bloggmaraton for aa oppdatera litt fra det som skjedde i Kina og slikt, saa ikkje glem aa les lenger nere!;)
+bilder fraa barnehjemmet!++

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heia jenter..
Digg at dokk'e på blogg igjen.. Må sei eg blei døds-misunnelige av all akrobatikk dokke har bedreve ;o) Sko gjerna vært i Fantom-dressen eg og.. Nesten så eg kjenne adrenalinet.. ;o)
Elles kjekt å lesa om Kina-opplevelsane dokkas, med muren, shopping og alt det andre så fylle med..

Vett'kje heilt om det der med å kjøra bil sjøl frista så møje, men hørres ut som dokka har organisert dokker vel, med proff kartleser og modige sjåfører..

Kos dokke videre, -eg henge med på bloggen. Kjempekjekt ;o)

Anonym sa...

Nice update :P
Likte godt flere av bildene, bl.a naturbildet me bruo, og det av eivor i en slags stativ(va veldig bra bilde!)
Det bilde av alle på muren va ganske reklamelignende, viss bare maritaene hadde smilt litt mer selvsikkert også.. :P Ska vedda på at sandanger slite litt me å pusta der ^^

Klem!

(har fått kort idag Margrethe, ska senda en mail når eg får tid)

Anonym sa...

Fint bilde av den bevokste brua. Og bildet av Eivor i klatrestativet er morsomt.
Lykke til med teltlivet. Blir sikkert artig det. Teltliv er ikke det jeg tenker på her akkurat, det har regnet en god del i Oslo nå i ettermiddag og kveld.
Kos dere i telt! Jeg følger med på bloggen.
Hilsen Jan F.

KakeKvinnen sa...

Hei!

Kjempe gøy å lese om turen deres! Høres helt fantastisk ut! Jeg vil også.. - someday! Kanskje du da kan gi meg noen tips:)

Lykke til videre, og kos dere masse!
Om 2 dager reiser jeg til Chicago! Det er jo litt gøy det også:) hehe..

Take care, and have fun, go mad!

- og takk for kortet Marita, så koselig..var tilfeldigvis i Lyngdal når det kom!

Klem Silje!

Anonym sa...

Hei! Så gøy - gralla me Nissan - I know Linn likes that! Klem fra USA