lørdag 15. mars 2008

Wellington

Itte harde netter med camping (naagen kalde, naagen varme. komme aag litt ann paa kim du spor!) e me frmdeles med vaare fulle fem=) Men sjol om me ede billigt og bur som udeliggerar, fyge pengene som aldri for! okay, for enkelte meir enn andre..(dokk kan jo jetta kim saa bare maa prova alt.. hehe, eg elske det=) Det e ekstrem sport ove alt - og sinnsykt moje kult!! Magen kitle, hjerta banke og utfor gaar det=) I dag har me provd oss paa flying fox, bungy og canyon-swing=)

Me har aag provd oss paa billige aktiviteter som aa gaa tur (det e NYDELIGT her!!), det e sinnsykt mange dyr her!! altsaa heima e det jedna 15 kyr paa et jorde, her e det 100vis..!

Men saa maatte me jo bare te grottene daa=) det va klatring, rafting, glodane markar, vassing i kaldt vatn te knenaa i trange huler - det va fantastisk;) og geysir i action har me aag sitt!

Me har klart oss bra bag rattet te naa! Adle fira hjulaa paa veien=) (ingen bot nei... e bedre bag rattet enn eg e foran!) I maaraa gaar turen te sor-oyaa! glede meg jysligt te aa sjaa resten av new zealand=) serriost; dette kan anbefalast for adle "voksne" saa vill lega seg litt! (Tante Tone!! eg har tenkt paa deg meir enn ein gong!)

Me sga prova aa komma med bilder, men det merkest at dette ikkje e asia, der ein data venta ronnt ein kvar sving te ein billige penge (men me e naa glae i dokk for det!)

kroppen kjennes sleden og morbanka ud - aa ka e vell daa som aa kryba te koys paa et hardt og tynt liggeunderlag;) hehe, eg glede meg! forbaska vanskeligt aa finna plass te aa slaa opp teltet. (ove alt sga di jo ha penger for det...) saa me broge fantasien for det ann e verdt, men det bler naa litt rasteplasser to meter fraa veien med svere trailerar som suse forbi med 30 sek. mellomrom=)

Hey daa=) tiaa renne fraa meg;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Høres ut som om dere koser dere! New Zealand er kult. Nå som dere skal til Sørøya, må dere prøve å få med dere Puzzling World. Det er kjempegøy!
Hilsen Søstra til Eivor

Anonym sa...

Hei, hei! det hoyrest ikkje godt ut med tynt liggeunderlag på ein hard rasteplass. Men de er jo unge. Oya er nok topp. Kos dokke!
Helsing tante Bjorg.

Anonym sa...

Heia jenter ;o)
Eg forstår at New Zealand må bli mitt neste reisemål. Når alt galskaben en tilgjengelig for voksne, kan der'kje vær någen tvil..
Akkurat den der øvenattings-greiå dokkas får vær for de unge & sprege, der bakk'eg ud..

Her hjemma e vår-været begynnt (enn så lenge..), og påsken står for dørå. Det ska bli jysla godt med litt fri, men sånnt språg har vel dokke glemt ;o)

Kos dokke videre, -hørte forresten snakk om någe fyging i 200 km i timen, og tror mammen va nokså fornøyd med at det blei kansellert ja ;oI
Kos dokke videre og vær jaffal litt forsiktige då ;o)

påskehilsen fra tante-tone

Anonym sa...

Koselig koselig. Eg vil at Linn ska skrive mer!

Anonym sa...

Hei. Det har vært stille en stund her nå. Håper alt er bra med dere.
Vil få benytte anledningen til å ønske de fem turjentene og alle blogglesere GOD PÅSKE!
Hilsen Jan F.

Hanna sa...

helu,

Kjekt å lesa litt om eventyrå dåkkars!
Kom heim og fant pakke, kort og brev på sengå mi. Frå Thailand syns eg å huska.. ? TusenTusen hjarteleg takk t dei av dåkke som sendte d (eg vett kim ja ;)!
D va stor stas :)
Så får dåkken ha ein god og annerledes påske!

Heldige folk som e ude på reis :)
Ta godt vare på dåkke sjøl og kvarandre og, ja dåkk vett..og ikkje slid dåkke aldeles ud me alt ;) (føle eg hørres ud som ei hønemor nå.. men d passe godt for eg e blitt hønesjef i ferien.. ehe, humoren e stadigt på topp..)

Eg e veldigt glae i dåkk,
Maritax2: kom trygt heim t Finnøy/Fogn, d e ikkje heilt d sama her uden.

Klemmar