lørdag 9. februar 2008

Sykehus Linn

Tenkte eg sko sei litt om sykehusoppholdene mine, naage eg jo desverre har dreve dagene mie med. Beskrivelsen av det fyste sykehuset e saann saa Marita sa i forrige innlegg. Ganske saa forferdeligt. Det aa ligge aa se paa at smaaonger blir holdt nere og sydd i aapne saar e liksom ikkje hverdagskost for oss. Men me kom oss jo levende ut derfra, men eg fekk ikkje diagnose. Eller det kan ver eg fekk ein, men den va i saa fall paa vietnamesisk. Fekk naagen tabeletter i alle fall.
Kvelden ittepaa folte eg meg veldig fin i formen og trodde det heile vaa over. Fekk til og med i meg mat. Men eg laag aa vrei meg i smerte heile nattaa, saa daa va det bare t aa finne et nytt sykehus. Eg har lite erfaring (heldigvis) t norske sykehus, men det me kom det foltes veldig likt. Sann ska liksom sykehus se ut. Legene kunne godt engelsk og tok alle slags mulige prover av meg. De ville ha meg onna 24 timers observasjon. De bare lo av de pille egf hadde faatt fra det andre sykehuset.
Eg fekk et fint enerom med tv. Daar kom sykesostre inn med tabeletter o.l heile veien og eg fekk intravenost. Eg e glad eg hadde med meg fire gode venner saa campa rundt meg litt paa skift. Gode telefonsamtaler med norske stemmer hjalp utrolig :)
Itte overaskende god natts sovn kom ein lege inn t meg og saa eg hadde et alvorlig tilfelle av parasitter i tarmer, saa sansyligvis kom fra raa gronnsaker. Eg hadde spist gronne (modne) tomater dagen for eg blei syk, saa det va nok de. Legen sa at eg ikkje maatte spise naagn gronnsaker, saa det kan ikkje ver lett aa ver vegetarianer og turist her i saa fall!
Men naa gaar eg i allefall paa antibiotika og love at eg snrt ska bli heilt frisk igjen! Takk for alle bedringstankene fra Norge! (og USA) ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hurra for bedrigens vei! M, M, M og E; takk for at dere tok dere så godt av lillesøs. Satser på dere har fått sykehuskvoten unna for resten av reisen!

(PS. peeling/skrubbing tar vekk døde hudceller, ikke brunfargen. Brunfarge lages og sitter i dypere lag av huden. Skrubbing gjør brunfargen jevnere og mindre matt. Bruk fuktihetskrem :). )

Anonym sa...

vennen, har du vært syk? off og off - va på nære nippet at eg ringte foreldrene dine for å høre ka status va, men eg forstår på bloggen at du overleve! lille venn, hold motet oppe og hold deg langt unna alle grønnsaker du ser. bra du har gode venner med deg - de passe nok på :) eg prøve følge med på bloggen, men har ikkje vært så flink i det siste så det kom som et lite sjokk! takk gud eller etellerannet for engelsktalende leger og whatnot. Klemmer fra San Francisco. Superglad i deg!!!

Anonym sa...

Hei lille venn. Kjempe dumt å høre at du e syk, Linn! Absolutt ikje kjekt å ver syk på ferie!! Håpe du komme deg, någe som det ser ut t at du gjør:)
Tenke masse på deg, sjekke bloggen kver dag for å se kossen d går me deg;)

Kjempe gla i deg, Linn! Kos deg så godt du kan, bli frisk;)

Stor klem fra Janne

Marius sa...

Ojjjjj!!! Hekkan! Håper du er frisk nå;) kjekt å lese bloggen:) god tur videre:) marius