lørdag 2. februar 2008

Tempelridderene i Tuk tuk :)




























































































































I dag har vaare den andre dagen vaar i templene. Me e alle veldig glade for at me kjopte et 3 dagers pass, for det aa saa utrolig mange inntrykk og templer paa ein gang, at det e greit aa fordela det litt. Daar e saa flotte templer her, at det gaar ikkje an aa besrivaa. Ankor va det storste og mektigste omraade, i sin storhetstid, i heile sor ost asia og det vises!

Me har vaar egen koselige private tuk tuk sjaafor saa kjore oss der me vil, naar me vil heile dagen :) veldig praktisk! Me saag soloppgangen paa det mest kjente Angkor Wat naage saa va nydeligt. Me har tatt ganske mange bilder for aa sei d saann! Men daar e kjempe mange templer saa nesten e flottere enn Ankor. Reis t Kabodsja saa faar daakkaar se sjol ;) (Komme litt bilder seinere hvis daakkaar heller foretrekke d)

Som sagt e me fulle av inntrykk, men d saa rore hjertet mest e alle ungene saa springe t oss aa vil selge oss postkort, floyter og diverse ting. De har valpe oyne, e triste i stemmen og de begynne av og t aa grine. Me har lyst aa kjope fra alle, men d gaar jo selvfolgelig ikkje.. Me kjope litt innimellom og gir de gjerne litt chips, for det sette de pris paa.

Me har og vaare paa baat tur t ein flytende landsby. Der hadde de bare satt husene oppaa baader og saa kjorte de rundt omkring. Me saag paa et krokodille oppdrett og fiskeoppdrett de hadde. Det e ganske flott aa faa oppleve lokalbefolkningen paa naert hold.
I dag saag se danseshow paa ein restaurant. Men koltboret der va saa fantastisk at me fekk saa vidt tid t aa se paa danserene :) Sivertsen va mettere enn pa julaften!

I maaraa e siste tempeldag for turen gaar videre t hovedstaden Pnom Pehn.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann folkens ;-)

Ser ut saa dokke har det heilt kanon!!! E saann at eg glede meg dridmasse t me ska t sorost-asia naar eg ser paa bildene dokkas... Varmt og godt... Her i La Paz e det ikkje liga varmt.. Eller, det eina minuttet kan det ver ganske varmt og fint ver, mens det nesta minuttet regne det.. Men me kose oss dritmasse her i La Paz.. Saa eg forstaar godt at dokke hadde det kjekt her dokke fra sor-amerika klassen :-)...

men Linn:??? Kossen va det du fekk t aa legga bildene inn paa bloggen fort?? Tar jo nesten heile dagen aa legga ut bilder...

Me e ofte innpaa bloggen dokkas for aa se kossen dokke har det.. Dokke maa kosa dokke masse videre .. E det ikkje herligt aa veda at me har mange maana ijen :-)... Fantastisk!!!

Klem Anita & Anders

Marita Sandanger sa...

har me kje vore flinke med bilder naa saa vett kje eg=) kom igjen, det e lov aa skroyda!

Anonym sa...

Ja, maa retta en applaus t dokke... :-)

men Linn: N-E-I... Eg savne ikkje jobben!!

Altsaa, naa vett eg ikkje om Ilha Grande blir noge i forhold t det dokke har sett i Thailand og det dokke komme t aa se paa Fiji, men ja, eg anbefale dokke jo aa reisa der... Men e dokke i Brasil saa e jo Rio de Janeiro "mustet"... Der e dokke nott t aa faa me dokke solnedgangen paa Ipanemastrandaa.. Heilt fantastisk naar folk paa strandaa begynne aa klappa... Og saa maa dokke faa me dokke en helaften paa sambaklubb i bydelen Lapa... Aldri sett folk ta av saa mye saa der...

Men saa lure me to veldigt paa ka me ska gjor i Thailand.. Anbefalinga???

Anonym sa...

Hei alle sammen!

Ja, dette va flott! Dåkke e goe må eg sei! Har kost meg over bildene!
Må ver nesten uvirkeleg, syns eg.
Virke ganske annerledes enn i Tailand, ser d ut som.
Dette e bare begynnelsen, tenk på alt så komme!
Heldige e dåkke så kan gjer ei slik reise!
Glede meg te fortsettelsen.

Klem te alle fem!

Anonym sa...

Dokke e jammen snille så dele alt dette med oss.
Likte jysla godt trollet under bruå der !!!!!!!
Ser ut som dokke har det bra å glad e eg for d.

Klem fra mamma på Fogn.

Anne-May ba meg sende ein stor klem t søster si!!!!!

Anonym sa...

Hei Eivor! Ja, nå har dere vært virkelig flinke til å legge ut mange fine bilder! Det er fint å kunne se hva dere opplever og å se hvordan dere har det. Og så er det spennende å følge med dere på bloggen. Kjempebra!

Men et av bildene må vel nesten være lagt ut til ære for oss i ABB-trimmen, eller hva? :-) Er det det som jeg tror jeg ser: Eivor som praktiserer, ja nemlig: TRAPPELØPING (med tunga ut av munnen)! Har du savnet ABB-trimmen så mye at du har begynt å praktisere den mer, skal vi si "historisk-kulturelle" varianten av øvelsen, nemlig tempeltrappeløping? (he-he). Trappeløping vet jeg at du er god til Eivor. Bra du holder deg i form! :-)

Ser fram til flere reisebeskrivelser og bilder. God tur videre!

Hilsen Jan F.

Anonym sa...

Hei! Så flotte bilder og så fint at dokke skrive så møkje om landene dokke besøke. Ser ut te at dokke barra går i kortbukser, så det e vel varmt og fint! Her fekk me ein halv meter snø på fredag og 15 cm i natt, så då kan du tenkja deg kor me va i dag, Eivor! Du sko vore med! Tenk deg de fine utforkjøringene ned fra Sinober mot Movann med deilige nysnø å detta i! Til og med mor di syns det va gøy! Får håpa det blir masse snø neste vinter og, så får du ta det igjen!
Ha det fint videre adle i hop!
Mammo nas Eivor

Marita Sandanger sa...

Thailand=) anbefale krabi altsaa! e ein del turistar der, men det e ganske digg aa leva livet som turist aag, og viss dokk e heilt utkjort e koh pahnang plassen=)thailand har myssta litt av "mystikken" med at saa mange har oppdaga det, men folkaa e jo herlige og strendene og strandlivet e jo bare fin fint!! aa massasjen der e konge!

Cobra og tigrar har me fortsatt igjen=) men det tar me naar me komme te thailand igjen (for tredje gang, hehe)

kosa dokke videre!!

Eivor sa...

heihei! dette var selvfoelgelig historisk-kulturell trappeloeping til aere for abb-trimmerne som gjoer en tapper innsats hver mandag og onsdag! keep up the good work! :) det hoeres ut som pappa ogsaa faar kjoert seg litt, til tross for fravaer paa abb-trimmen, det er bra! skulle gjerne ha vaert med, kjenner det kribler i skiskoa mine hjemme ja :) jeg satser paa at snoen holder seg til jeg kommer tilbake jeg!

Ottar sa...

Hei alle 5!
Morsomt å følge med dere, og fint at dere er så flinke til å oppdatere bloggen med både tekst og bilder. Hjelper godt for oss som sitter her og lurer. Ja,Eivor jeg fikk kjørt meg. Formen er jo ikke helt på topp. Blir det mer god reklame for ABB-trimmen nå, så må jeg vel hive meg med der. Ønsker dere alle 5 en god tur videre.
Hilsen far til Eivor