fredag 25. januar 2008

DYKKING


















idag har linn, eivor, sivertsen og meg vaert aa dykka! =) eivor hadde sitt aller foerste dykk i sjoen, og va kjempeflink! angrer absolutt ikke paa at ho fant ut ho ville ta lappen! det gjoer forresten ikke jeg heller ;) er heilt utrloig aa komme under vann saann altsaa, er virkelig sant som de sier at det er som aa oppdage en ny verden =) saa mange forskjellige, fine fisker i denne sjoen! blant annet mange a nemo sine venner ;) desverre saa fikk ikke linn oppfylt sitt store oenske me aa se hai... men ho og marita va rett foran den da... ;) va bare instrukstoeren de sin som saa an. eivor saa en fisk som hadde det norske flagget paa den ene finnen, va visst ganske saa kul! ;)

noen som lurer paa aa sandanger har gjort kanskje..? =) ho har bare nytt dagen! hatt en rolig dag uten maset fra oss andre ;)

ellers saa har linn og maritaene vaert paa baattur te noen lokale oeyer her, og blitt litt, vent det va feil, veldig solbrente! ;) mens meg og eivor ikke har faatt me oss saa mye av sola, da vi har hatt teori og bassengdykk i to dager foer idag.

naa ska vi snart ut aa spise middag, og muligens en is og brownies paa burger king (for dere som ikke har smakt den, saa er den HEILT nydelig! meg, linn og sivertsen testa det ut i gaar). og saa maa meg og eivor lade opp det store finaldykket og teorieksamen foer vi forhaapentligvis staar me dykkelappen i haanda! ;)

for dere som er lei a at vi skryter a sol og varme heile tida, saa kan vi troeste dere me at vi kommer te ha et lite opphold me det om en maaned, i kina. der kan det visst bli minusgrader...!

saa maa vi jo bare avslutte me aa si at vi tenker paa dere der hjemme, for det gjoer vi jo! koselig at mange a dere foelger saa godt me her =) det setter vi pris paa!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gtatulerer med første dykk i sjøen Eivor! Det var vel dette du ønsket å gjøre før jul her hjemme i Norge. Men sykdom forhindret deg. Lykke til videre med å ta dykkerlappen allesammen! Hilsen Jan F.

Anonym sa...

E konge me dykking ja! :P Ser dåke begynne å merka bildene me www.photoenvisions.com nå.. visste kje at dåke hadde blitt så proffe t å ta bilde.. ;D

Marita Sandanger sa...

Rart aa tenka paa at for ikkje saa lenge si skyldte tsunamien ove her. ein mengde tsunamiskilt henge te stadig paaminnelse, og fare for at det kan skje igjen.. e rart for naar det skjedde kjendes det saa langt vekke, naa kjennes det saa naerme.. det ramma menneskene me omgaaes. di e sterke ingen tvil, og di kom seg raskt paa beinaa. men felt aa tenka paa..

Ingvild sa...

Heia mine kjære livsnytere!
Hørres ut som dåkke har d heilt fantastisk ennå ja, d æ bra. Æg hadde virkelig trengt litt sol og sommer nå. Margrethe og Eivor må ha masse lykke t mæ dykkinga, æg æ heilt sikkert på at de klare eksamen. Æg og vil dykka, men æ redd for at æg hadde besvimt av all hyperventileringa :-S

Savne dåkke jenter så masse. Gla i dåkke! Klem fra ei forfrossen jenta

Anonym sa...

Så flott at dokke har fått dykka! Lykke til med eksamen! Marianne vente nok på at du, Eivor ska komma him og dykka i Oslofjorden, men det e vel sikkert ikkje så fine fiskar der, men kanskje nåken fine vrak? Kos dokke videre! Ja, Marita, det kan nok vara rart å tenka på tsunamien når det e så fint der nere. Me håpe det aldri vil skje igjen! Hilsen mammo nas Eivor

Vangen sa...

Ser du kjøre ein ønskereprise av Da Vinci koden Marita :-)

Marita Sandanger sa...

hehe, ja lige den=) engler og demoner neste=) igjen, hehe=) huff, eg odela jo slutten paa den for deg (lide vits i aa rippa opp i jedna...) glae i deg uansett=) ps. eg onske meg abekatt te jul!

Anonym sa...

Hei!
Så gøy å lese bloggen deres, margrethe! Tenker på deg vet du... Heldig du, som får dykke og se eksotiske fisker:) Jeg har nettopp hatt en liten skitur, fint det også;) Men nå sitter jeg og er litt kald, og da merker jeg at det hadde vært fint med en tur til varmere strøk!
Jaja, dere får kose dere videre!!
Klem fra Ingunn i Trondheim

Sissel sa...

Fantastisk, høres ut som om dåkker har dæ knallbra =D Nu e eg så oppsatt på Cuba-tur (10 daga igjen!) at eg ikkje en gång blir misunnelig længre ;) Har førræstn fått meg ny data, den gamle gikk gaiken.. Ilammæ alle bildan... =/ Men va vesst muli å få tak i alt igjen, men eg gidda ikkje gjør dæ før ætter eg e kommen heim fra Cuba =) Rægna mæ dæ blir dykketur der nu? Eg treng å få praktisert litt igjen!!!!

Vangen sa...

Haha, takk for påminnelsen du ja :-P Neida, eg e glad du ba meg lesan uansett, e jo veldig bra. Skal ringa å se kor møye de skal ha for Julius :-) God tur videre jenter!

Margrethe Hanssen sa...

saa koselig at du leser bloggen, ingunn!! =) maa si at jeg syns det hoertes ganske digg ut me en skitur au altsaa!! naa er klokka lissom halv ett paa natta, men jeg sitter jo her og er kjempevarm!! he he. saa du faar nyte snoen litt for meg au ;)vi fikk forresten dykkelappen begge to hvis noen lurte ;) (litt stolt). he he, jan ove, jepp jepp, vi er blitt skikkelig proffe paa bildene naa ja! ;) og ingvild, kjempekoselig at du tenker paa oss! du hadde nok klart aa dykke du au altsaa, klarte det jo jeg til og me ;) og sissel, gleder oss te aa dykke me deg paa cuba! du faar bare ha lykke te me resten a forbredelsene te turen din =)

Anonym sa...

Gratulerer med dykkelappen begge to! Hilsen Jan F.

Eivor sa...

Tusen takk for stoetten ingvild, jan og mamma! Kjempe koselig! Vi er selvfoelgelig storfornoeyde med aa ha lappen og gleder oss til aa dykke nye steder og ta nye gode undervannsbilder ;P Heldigvis funka alle singapore-tablettene saa det ikke lenger var noe problem med den bihulebetennelsa som stoppa meg foer jul :D Utrolig goey at du skal til cuba sissel! Gleder meg allerede :D