mandag 7. januar 2008

HONG KONG






Ching Chong Chinamann=)
naa e me jaggu meg i HongKong=) turen gjekk smertefritt! (flyet hadde egne tv-skjermar med filmar og spel og heila pakkaa, saa tiaa gjekk jo nesten i fraa oss...! dognville blei med, har myssta 8 timar, elle 7 fraa Norge, men me va jo innom London aag. saa naa e altsaa kl. kvart ove 3 paa dagen heima, loye!

Turen gjekk fint ja, og me har fonne oss te rette i ein enormt svere by! serriost, dette maa kallast storby, kjennest storre enn NY spor du meg, men det e kanskje for det at det kryr, og daa meine eg kryr(!), av kineserar (og det lognaste av alt e at alle ser norske ud med kinesiske vri, hehe) Bygningane e hoge og fargar og lys gjere di te reine diskotekaa. wheehee, tar heilt av=) i dag har me vore aa sitt verdens stysste bronse-buddha - aa du aa du saa store ann va! paa veien opp tog me ein cabel car=) det va skoy! veien ner bestod av ein vidle busstur! me har vore i/paa the Peak - den hogaste byggningen paa Hong Kong, naage me stille oss skeptiske te men men, hehe, der e veredens lengste rulletrapp, meget bra utsikt maa me vell sei (med lysshow kl. 8, staar i guiness), trikken opp e 45 grader og ein sidde ganske sleikt tebage=)

Om trappene e oppfonne i kina elle? e heilt villt moje av di! unodvendigt mange trur eg eg kan sei...! men men, me gaar oss te sprettromper=)

Men di e ekle aag her, heismannen (som by the way e veldigt opptadde av at alle staar bagom stregen) rabe oss mitt i tryne vettu, aesj! sligt lige eg ikkje! aa di har padder og sprellane fiskar i disken! kattar og honnar e det egentligt ikkje saa moje av, di har vell aade di opp...

Me bur bra, fordelt paa to rom med frammane folk=) mellom oss har me et rom med mystiske lyder om nettene (yhyhy...) hehe=). Det e overraskane lett aa ta seg fram her, me e stodige paa kinesisken faar aa sei det saann! og ikkje mist vert aa nevna! me har shortsen paa!! thih, det kjennest godt=) tenke paa dokke stakkerar i Norge;)

Klem fraa 5 VERY NICE girls=) di seie naa daa vertfall=)
og te slutt - takk te adle saa motte opp paa flyplassen og ellers (muligens) adle saa har onskt oss god tur! ME HAR DET GODT!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.. Kjekt å se bilde og høra koss dåke har det :P Va bare en ting eg egentlig tenkte på.. Koffor ty t kinesisk, når engelsk e et av di to offisielle språko der nere? :P Hong Kong va jo en britisk koloni fram t 1997, det e så vidt 11 år si det.. Men det visste dåke vel.. xD Men ja, kosa dåke masse då :P Klem

Anonym sa...

God tur videre jenter!!!!!!
( måtte berre prøve om eg fekk dette til )
Klem til dokke fra mammaen på Fogn

Anonym sa...

Å du Marita.... du får det jammen sagt.
Ei fryd å lesa... E beint fram ein smule misunnelige, må sei...

Kos dokke me adle de lovely kinesarane, i den verkelige storbyen..

tante-tone

Anonym sa...

Hei Marita!
Så kjekt å hørra fra deg! Hørres strålane ud. D e ganske så eg sko ønska meg någn år tebage og vore liga tøffe så dåkke. Glede meg te fortsettelsen! Goe tur videre te alle 5! Klem fra MOSTER

Anonym sa...

heia!! Såå kjekt å lesa bloggen! Å se bilder av at dåkkår storkose dåkkår! Herligt, akkurat d eg vil se:) Eg tenke på dåkkår å ønske dåkkår fortsatt ein goooe tur videre! (og eg syns d va veldig dumt at eg ikkje konne komma på flyplassen! Mn hb d gjekk greit for d:) Gooe klemmer fra Kristin i regnfylte Bergen:)

Anonym sa...

Hei Marita! Nå e me med deg på Våland og. Ville bare sei at det hørres frykteligt kjekt ut...og når du komme te Thailand så har du någen fra familien din der og på sama tiå (Annbjørg frå Hjelmeland, som e firmennigen din) hu e der på bryllupsreis....ein eller aen plass.....rop ut....så svare hu kanskje. Hilsen oss på Våland, dvs Torbjørg me familien....ha en fantastisk flott tur videre....

Anonym sa...

<3 <3 <3
Gjett om dæ lå to brev tel meg i postkassa i dag? =D *megaglad*
Dåkker e best <3

Ska følg mæ dåkker! Og oppdateringsmail fra meg kommer, Sandanger, når eg finn ut av ka eg ska gjør =P

Anonym sa...

Hei på dokke!:)

Vi vil berre sei go tur viare. Virka som dåkke kjem t å få en sinnsjukt bra tur og vi e grønne av misunnelse!:P Vi følge nøye me på bloggen dåkka og må sei d e veldi kjekt å sjå bilde frå turen:)

Stor klem frå

Marianne og Randi Marie <3

Anonym sa...

Fint at dere har fått en så bra start på en fantastisk tur. Den kommer til å bli et minne for livet.

Eivor: Jeg regner selvfølgelig med at du alerede savner trim-gruppa og trappeløpingen i ABB VELDIG (he-he). :-)

Kommer til å følge med hvordan dere har det på turen. Blir spennende!

God tur videre!

Hilsen Jan F.

Anonym sa...

Å, dåkk e så goe! Eg drømte at dåkk kom heim inått, åsså bjunnte alle å grina å jubla for me blei så gla. Men d hadde kanskje vore ein litt korte verdensturnè, å eg klare vel muligens å venta ei lidå stonn te før eg treffe dåkk ijenn..;) Kos dåkk masse, brog solkrem (kanskje eg må bjunna me solarium?) å pass på kvarandre! Eg e gla i dåkk, snupper:):)

Marita Sandanger sa...

loye saa faa kan engelsk daa...?! naagen kan det viktigaste, mangen kan ingenting - tru meg - eg har vore der!

Anonym sa...

tvile ikkje ;P

Anonym sa...

Hey girls! We need an update!:):)