mandag 28. januar 2008

Vi forlater naa Krabi













dette e den spennane frokosten vaar. kun sandanger saa e fornoyde for aa sleppa aa ta valg saa tidlig paa dagen...







her bur me







Jada, vi klarte det! Margrethe og Eivor har fulgt i Sivertsen og Linn sine fotspor og er naa offisielle open water diver'e :D Til tross for at vi surra ganske mye under vann der, kraesja i korallrev og virvla opp sandbunnen saa sikten til slutt ble lik null :P Men vi hadde det goey!!! Det hadde ogsaa de andre 3 som noeyt dagen paa stranda. Sove, spise, lese, sove, bade, spise.. Et herlig liv!

Dagen etter ble det nok en herlig dag for de fire andre, mens for meg ble det enda herligere! Jeg ble henta paa hotellet og tatt med til rayleh beach for aa klatre i de flotte kalksteinsfjella i omraadet. Krabi er kjent for aa vaere et klatremekka og naa fikk jeg vite hvorfor. Her var det muligheter i fleng og omgivelsene var nydelige! Naa har jeg klart aa dra med meg Sivertsen tilbake igjen i morra :D

Kvelden ble for min del tilbrakt i senga for aa ta igjen for tapt soevn, mens de andre tok seg turen til Krabi by. De tok bussen, men ble kasta av midt paa motorveien da de syns bussbilletten ble for dyr :P Det viste seg at bussen ogsaa hadde gaatt feil vei, men de kom seg til slutt fram til en by der saa og si alle butikker var stengt. Det eneste som faktisk var aapent var nattmarkedet, der man kunne kjoepe seg thaimat i forskjellige varianter. Maritaene syns det ble i meste laget og tok seg heller en tur til pizzasjappa, foer de alle dro hjem igjen for litt shopping paa nabostranda. Til slutt ble kvelden runda av med et nattbad. De saa masse moril, var visstnok kjempe fint! Sandanger og Margrethe tok natta paa stranda og vi andre joina dagen derpaa.

"Me lige strandaa for aa sei det saann" -sitat Sivertsen

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lure på om Sandanger har dotte heilt av lasset?
Savne dine goe innspel!
Hb du snart e på banen me din goe humor og levanes skildringar!
Hb du og dokke andre har d bra!!!!!!

Sissel sa...

Sandanger har andre og vektigar teng fore (les: kommenter MIN blogg!) =P Eg veit eg ælska rogalandsk, men dæ e litt godt å ha nån innlægg i blant der man slæpp å tenk så veldig igjennom ka dæ man læs betyr =) (Sa ho, på kav nordlandsk ;))

Elisabeth sa...

Hei Eivor!
Gratulerer med dykkelappen! Begge søstrene er klare for litt action når du kommer hjem! ;)Så du likte Krabi du og!? Fikk du med deg solnedgangen på stranda? Og flaggermushula oppe i "berget"? Det er syk utsikt derfra!
Bra å høre at dere har det bra, og koser dere! Gleder meg til du kommer hjem allikevel da... ;)he he!
stor klem fra søstra.

Anonym sa...

Sa brura,åsså håppa ho, åsså kom ho så ho va

Marita Sandanger sa...

Sandanger e i aller hoyeste grad med, hehe=) maa jo la dei andre aag sleppa litt te, men det klor i fingrane;)for oyeblikket slide eg litt med stemmen, ann e paa ein maade litt forsvonnen og ersatta med ein litt mandigare versjon... ja da, stas det, folk bejynne vell snart aa sjaa itte adamseple paa meg og.. fole meg heilt fine udenom altsaa=) aa saa lenge eg ikkje tenke aa ble syge ville eg holda meg friske va raadet eg fekk for eg reiste=)

aa te alle dokk saa lure, mange saa har sport vertfall;) i dag gaar turen videre te kambodsja, saa vietnam og laos, for me vende tebage te thailand (for tredje gang (e kje det ein gang det..?). uansett fra shangmai te bangkok denne gong=) rekne ca ei vega i kvart land, saann ronnt rekna=)

men vettu ka, eg maa jo bare fortella det besta!! vovven te han duden her har faatt valpar!! 9 stykk! di e heilt fantastisk skjonne=) fader aag at me reise i dag! di lokte valp og saa lage di saann ynkh ynkh lyd=)

glae i dokke der heima=) aa te dokke heima heima; gje cola ein kos fraa meg - han e savna!

ps. lykke te med IQ-testen, Geir=) eg e klar faar aa bli imponerte;)

Marita Sandanger sa...

her e det bilde av koss ein internettkafe ser ud, pappa;)

Anonym sa...

Har gitt Cola kos fra deg, Fanta ville og ha!!!! Kje lenge si han var lika liten å ROLIGE så den du holdt. Dei var herlige dei små nøstene. Så du komme vel him med både hund å apekatt, godt me har store løa....

Klem fra Cola å Fanta